La crisis, una oportunidad de crecimiento – Η κρίση, μια ευκαιρία για ανάπτυξη

Posted by on abr 26th, 2012 and filed under Actualidad, Editorial. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Resulta paradójico que en estos momentos en que Europa y Estados Unidos viven una recesión en galopante aumento, los países de América Latina se presenten prósperos, aunque no por ello carentes de problemas. El hecho incontestable es que sus cifras de crecimiento anual van aumentando a la vez que las tasas de desempleo bajan progresivamente, convirtiéndose así en foco de interés por su demanda de obra calificada en ciertos sectores industriales. Países como Brasil, Uruguay y Chile, entre otros, están gestionando la posibilidad de concesión de visados a extranjeros para cubrir este déficit.

Hace poco estuve en una presentación en la que la Embajada de México y un representante de ProMéxico exponían a empresarios griegos las posibilidades de inversión que ofrece este país latinoamericano. La charla se inició con la palabra crisis. El ponente nos hizo ver cómo una situación crítica puede ser el punto de arranque para un proceso de crecimiento y progreso. Y es verdad, para quienes hemos crecido en América Latina, la crisis supone en nuestras vidas un ingrediente de rigor y somos conscientes de que el crecimiento depende en gran medida de nuestra propia actitud, y de que la crisis no es un obstáculo insalvable sino un reto que uno debe asumir.

Si observamos con detenimiento la trayectoria de la mayoría de las personas que han conseguido salir adelante con éxito en tiempos de recesión, veremos que su actitud ante las adversidades es lo que determina que hayan alcanzado sus objetivos. Dicha actitud consiste en una equilibrada combinación de paciencia y perseverancia en los objetivos fijados, que podría considerarse como rasgo que caracteriza a una persona emprendedora. Alguien definió muy atinadamente esta cualidad: “Se denomina emprendedor o emprendedora a aquella persona que identifica una oportunidad y organiza los recursos necesarios para ponerla en marcha”. En el último estudio sobre emprendimiento en Grecia se vio que el 57% de los emprendedores lo hacen por necesidad y no motivados por su entusiasmo y creatividad. En la edición # 59 de Sol Latino se presentan algunas de las oportunidades de inversión que ofrecen los países de América Latina. Le invitamos a considerar esta posibilidad tanto en Grecia como en Iberoamérica.

Adriana Martínez – Farsari, Editora-Directora.

26.03.2012, 19:30

Η κρίση, μια ευκαιρία για ανάπτυξη

Φαίνεται παράδοξο ότι αυτήν τη στιγμή, όπου η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες βιώνουν μια ύφεση που βαθαίνει με καλπάζοντες ρυθμούς, οι χώρες της Λατινικής Αμερικής εμφανίζονται να ευημερούν, μολονότι δεν τους λείπουν τα προβλήματα. Το αναμφισβήτητο γεγονός είναι ότι οι ρυθμοί ετήσιας ανάπτυξής τους αυξάνονται, ενώ συγχρόνως τα ποσοστά ανεργίας υποχωρούν σταδιακά, καθιστώντας τες έτσι κέντρο ενδιαφέροντος λόγω της εκεί ζήτησης ειδικευμένου εργατικού δυναμικού σε ορισμένους βιομηχανικούς τομείς. Χώρες όπως η Βραζιλία, η Ουρουγουάη και η Χιλή, μεταξύ άλλων, εξετάζουν τη δυνατότητα χορήγησης βίζας σε αλλοδαπούς προκειμένου να καλύψουν την έλλειψη αυτή.

Πρόσφατα παραβρέθηκα σε μια παρουσίαση όπου η Πρεσβεία του Μεξικού και ένας εκπρόσωπος του Κρατικού Οργανισμού ProMéxico εξέθεσαν σε Έλληνες επιχειρηματίες τις δυνατότητες επενδύσεων που προσφέρει η χώρα αυτή της Λατινικής Αμερικής. Η συζήτηση ξεκίνησε με τη λέξη κρίση. Ο εισηγητής μάς εξήγησε πώς μια κρίσιμη κατάσταση μπορεί να γίνει εφαλτήριο για μια διαδικασία ανάπτυξης και προόδου. Και η αλήθεια είναι, για όσους από εμάς μεγαλώσαμε στη Λατινική Αμερική, ότι ναι μεν η κρίση συνεπάγεται για τις ζωές μας μια δόση λιτότητας, πλην όμως έχουμε την επίγνωση ότι η ανάπτυξη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δική μας στάση και ότι η κρίση δεν αποτελεί ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο αλλά μια πρόκληση που οφείλουμε να αποδεχτούμε.

Αν παρατηρήσουμε προσεκτικά το δρομολόγιο των περισσότερων ανθρώπων που κατόρθωσαν να προχωρήσουν μπροστά με επιτυχία σε καιρούς ύφεσης, θα διαπιστώσουμε ότι η στάση τους απέναντι στις αντιξοότητες είναι αυτό που καθόρισε την επίτευξη των στόχων τους. Η εν λόγω στάση συνίσταται σε έναν ισορροπημένο συνδυασμό υπομονής και επιμονής ενόψει των καθορισμένων στόχων, κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως χαρακτηριστικό γνώρισμα του επιχειρηματικού τύπου. Κάποιος όρισε πολύ εύστοχα αυτό το προτέρημα: “Επιχειρηματικό λέγεται εκείνο το άτομο, άνδρας ή γυναίκα,  που εντοπίζει μια ευκαιρία και διευθετεί τα απαραίτητα μέσα για να την αξιοποιήσει.” Στην τελευταία έρευνα περί επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, διαπιστώνεται ότι το 57% γίνονται επιχειρηματίες από ανάγκη και όχι παρακινούμενοι από ενθουσιασμό και δημιουργικότητα.

Στο τεύχος του Sol Latino # 59, παρουσιάζονται ορισμένες από τις ευκαιρίες για επενδύσεις που προσφέρουν οι χώρες της Λατινικής Αμερικής. Σας καλούμε νε εξετάσετε αυτήν τη δυνατότητα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Νότιο Αμερική.

Adriana Martínez – Farsari, Εκδότρια – Ιδιοκτήτρια

Leave a Reply

Advertisement

Recently Commented